Luistin teippaus

IDPA-ammunta. Kysymyksiä kilpailuista, niihin osallistumisesta, voimassaolevista säännöistä jne. Ei politikointa eikä muutakaan jauhantaa...

Valvojat: 300whisper, KukaLie, Humminbird, samim

Torsti
Mestari

Luistin teippaus

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Moro. Jos laitan liukuesteteippiä G17 luistin yläpintaan, niin meneekö se NFC:iin, ESP:iin vai pysyykö SSP:ssa? Säännöistä en löytänyt suoraa vastausta.
Homer
Guru

Re: Luistin teippaus

Viesti Kirjoittaja Homer »

Torsti kirjoitti:Moro. Jos laitan liukuesteteippiä G17 luistin yläpintaan, niin meneekö se NFC:iin, ESP:iin vai pysyykö SSP:ssa? Säännöistä en löytänyt suoraa vastausta.
Mun mielipide on että ESP:hen menee. Ei säännöt (8.2.1.3 G) kai suoraan mainitse luistin teippausta, mutta jotenkin lasken tuon samaksi kuin luistin työstämisen latausotteen parantamiseksi yms.

Tämä kuitenkin vain mun tulkinta viiden minuutin pohdinnalla. En harrasta tiukkoja tulkintoja, mutta SSP:n on oltava kohtuu hyvin rajattu, tai sitten se voidaan poistaa.

Lähetetty minun SGP621 laitteesta Tapatalkilla
Torsti
Mestari

Viesti Kirjoittaja Torsti »

Ok. Tattis.
Homer
Guru

Nyt kun luin SSP:n sääntöjä, niin siellähän kielletään ulkoiset muutokset pl. sallittujen muutosten listalla olevat. Listalla mainitaan skeittiteipin käyttö sallittuna, mutta se on kohdassa missä käsitellään grippiteippauksia. Jos sitä lukee kuin piru raamattua, niin saattaahan sen toisinkin tulkita. Pysyn kuitenkin mielipiteessäni, koska luistin liian syvä kaivertaminenkin kielletään.

Lähetetty minun SGP621 laitteesta Tapatalkilla
Tony1911
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja Tony1911 »

Minä taas väittäisin että teipin käyttö ei ole sellainen *pysyvä* ulkoinen muutos mitkä säännöt kieltävät. Eli itse sallisin, näin ensireaktiona.
Homer
Guru

Se voi olla noinkin, enkä panisi yhtään pahakseni, jos näin on, päin vastoin. Jollain jenkkifoorumillakin joku totesi, että teippiä voi kietoa haluamallaan tavalla, mutta toki joku sitä vastustikin.
Itse asiassa, juuri kun asiaa pohdin uudestaan koiralenkillä, niin alan tulla samaan tulokseen kuin herra 1911. Teippaus on vain teippausta ja miksi samaa logiikkaa kuin kahvaan, ei voisi käyttää luistiin. Näin se sääntöjen toteamus skeittiteipistä olisi koko aseen kattava.

Taidan siirtyä politiikkaan, kun vastailen epäselvästi ja takki kääntyy sujuvasti yhdessä yössä :)
Setämies
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja Setämies »

Itse olen Homerin linjoilla, skeittiteippailu ja säännöistä porsaanreikien hakeminen kilpailuetua itselleen saadakseen on FTDR:ää eikä minun mielestä tämän ei niin haudanvakavan Showbisneslajin hengen mukasta.
I´m neither good or bad, I´m just misunderstood
Tony1911
Suurmestari

Viesti Kirjoittaja Tony1911 »

Tuota... Kyllä aseen luisteja teippaillaan ihan muistakin syistä kuin kilpailullista etua tavoitellakseen. Itse asiassa minulle tuli kysymyksestä ensimmäisenä mieleen teipinpätkä luistin yläosassa juuri ennen takatähtäintä yhdellä kädellä räkkäämistä auttamassa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “IDPA”